Foto's - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jan Willem Westerveld - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Jan Willem Westerveld - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

30 Juni 2008 | Zambia, Lusaka

Ja het werd weer eens tijd voor een berichtje! Een beetje raar, vorige week was ik nog in Nederland en toen heb ik dus al best veel mensen gesproken. Ga dit keer dan ook niet zo veel vertellen maar heb in plaats daarvan een paar links met een hoop foto’s. Het voordeel van Nederland is echt het internet; man wat is dat snel! Ik heb mijn tijd in Nederland dus gebruikt om een groot deel van mijn foto’s te uploaden. Moet daarbij trouwens wel zeggen dat ik zelf niet zo’n fotoschieter ben en dat veel van de foto’s van anderen zijn. Heb hier namelijk gelukkig al wel wat mensen leren kennen die wel foto’s maken. 2 Meisjes (Linda en Mariska) hebben mij hun foto’s al gegeven en er staan dus ook veel van hun foto’s tussen. Mijn ervaring is sowieso dat meisjes toch de meeste foto’s maken en je kan dus het beste maar met meisjes optrekken ;).

Op de eerste link staan foto’s van de Victoria Falls. Ik ben een maand of 2 geleden naar het zuiden gegaan voor werk en helemaal aan de grens met Zimbabwe ligt Livingstone. Dit was tijdens die reis de eerste stad die ik bezocht en ben vandaar toen teruggereisd naar Lusaka met onderweg allemaal tussenstops in verschillende dorpen/stadjes. In Livingstone moest ik natuurlijk wel eerst de watervallen bezoeken en daar staan wat foto’s van op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=UYF6KG46

Eén van mijn Nederlandse collega’s heeft in zijn tijd in Zambia op een school buiten Lusaka met geld van allemaal vrienden, familie, kerk etc. een klaslokaal gebouwd. Op die school zitten kinderen uit de hele omgeving die anders niet naar school zouden gaan (voor deze school hoeven de ouders niks te betalen). Omdat die kinderen overal vandaan komen en omdat reizen duur is verblijven de kinderen bijna het hele jaar op deze school. Ik ben 2 keer met mijn collega mee geweest en de eerste keer heb ik zelf maar eens wat foto’s gemaakt en de tweede keer heb ik mijn camera aan 1 van de kinderen gegeven. Ik kreeg hem toen terug met een kleine 200 foto’s (waarvan de helft bewogen). De foto’s staan op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=DHCGM8GB

Omdat ik hier natuurlijk aan het werk ben heb ik ook wat foto’s van mijn werk geplaatst. Je ziet foto’s van het kantoortje in Lusaka, de buurt waar ik werk en foto’s van een sales training: http://www.mijnalbum.nl/Album=LSEH8RH7

Twee Nederlandse jongens die ik hier heb leren kennen vierden hun verjaardag en daar zijn ook foto’s van gemaakt. Daarnaast staan er nog wat foto’s in deze map die zijn gemaakt op een markt in Livingstone: http://www.mijnalbum.nl/Album=TYI47EKB

Het vorige berichtje wat ik plaatste ging over mijn safari en daar heb ik natuurlijk ook een hele bult foto’s van: http://www.mijnalbum.nl/Album=4B6ZY88W

  • 30 Juni 2008 - 12:35

    Karen:

    Wauw wat een fantatische foto's!! Vooral die van Victoria Falls & de safari! Ik heb hier gisteren een mooie fiesta gehad ter ere van het Spaanse kampioenschap! Cultuur van een ander kaliber dan dat jij daar ziet en meemaakt natuurlijk, maar ook geweldig om mee te maken! Mijn laatste daagjes hier zijn aangebroken en woensdag zal k ook weer aan Nederland moeten geloven.. Heb er stiekem nog geen zin in! Geniet er nog maar goed van daar en succes met alles wat je moet doen!! Kus, Karen

  • 30 Juni 2008 - 12:39

    Gerrit Jan:

    Echt super mooie foto's! Heel veel plezier en succes verder.. Groet, Gerrit Jan

  • 30 Juni 2008 - 12:49

    Rien:

    Gaaf zeg, en echt fantastische foto's

  • 30 Juni 2008 - 12:57

    Mia:

    hoi Jan Willem, zijn echt schitterende foto zeg je hebt al veel gezien en meegemaakt.Geniet er nog van [en een beetjewerken nog] zolang het nog kan.groetjes Mia

  • 30 Juni 2008 - 13:07

    Nicole Slots:

    WOW! mooi dat je dit doet J.W. Nog veel plezier en vele mooie indrukken gewenst,

    Groetjes Nicole

  • 30 Juni 2008 - 13:31

    Loes:

    Waaw wat een mooie foto's....stiekem toch wel erg jaloers...jammer dat we vorige week niet langer hebben kunnen praten...halen we wel weer in als je terug bent!

    xxLoes

  • 30 Juni 2008 - 15:18

    Eefje:

    hee hee!! jemig man! 2 daagjes geleden was je nog hier!! en nu ben je je leventje daar alweer helemaal aan t oppakken!!:)
    hoop dat mn kadootjes nog van pas komen voor je fiets;) whaha

    kuskus

  • 30 Juni 2008 - 16:49

    Ina Van Vliet:

    Net terug van een rondreis door Oost-Turkije, 4 dagen Istanbul en rondreis rond de Zee van Marmara.
    Ben versleten door de hitte en al de indrukken die nu een plaats moeten vinden in mijn hoofd.
    Weet niet hoeveel tijd daar voor nodig is.
    Wat ik wel weet: indrukwekkend zo'n reis.
    Maar zodoende heb ik jouw bliksembezoek gemist.
    wel de verhalen gehoord, moederlief is er vol van.
    Geniet de komende 2 maanden.
    Doei, Ina.

  • 30 Juni 2008 - 18:46

    Arjan:

    Ze vinden het rustig hier in huis, zal ik maar verandering in brengen:D

  • 30 Juni 2008 - 21:37

    Tirza:

    Aa...zeer fraai :). Dat geeft een uitgebreide en zeer interessante impressie van je verblijf. Heb je je hart weer helemaal kunnen ophalen met het weerzien van vrienden en familie?Hopelijk zie je het nog zitten daar voor de laatste maandjes. Succes en gegroet vanuit Nijmegen!

  • 01 Juli 2008 - 11:59

    Oma:

    Fijn dat ik je even gesproken heb. Prachtige foto,s, hou je taai deze maanden en tot ziens, oma

  • 01 Juli 2008 - 12:14

    Gerna:

    Hey Jw.
    super al die foto's. Goed dat je die van je werkplek er ook bij doet! ;) Ben je al weer helemaal lekker terug daar? Mis je nederland? of was het vooral zo dat je Afrika miste toen je kort geleden even een aantal dagen in Nederland was????
    Hoop dat het nog steeds goed met je blijft gaan

    gerna

  • 01 Juli 2008 - 18:27

    Pa:

    Corien gaat 6 juli naar Kenia. Heb je haar nog gesproken ?

  • 01 Juli 2008 - 18:51

    Pa:

    Corien gaat 6 juli naar Kenia. Heb je haar nog gesproken ?

  • 02 Juli 2008 - 10:36

    Karin:

    Heee JW!
    Leuk joh.. om al die foto's van daar te zien :D Vooral die van Victoria Falls!! Geniet er nog maar van.. en bij deze.. Ga jezelf is aanwennen om foto's te maken;) haha.. Hoop dat je nog een hele leuke tijd daar hebt!! KusX Steegje

  • 08 Juli 2008 - 08:49

    Henk Haar:

    Jan-Willem, namens de Commissie Militairen Burgers Buitenland van de Chr.Geref.Kerken in Nederland, zouden wij je willen vragen of wij jouw postadres kunnen krijgen voor ons bestand. Je krijgt van ons dan regelmatig lectuur toegezonden en je naam wordt op onze website geplaatst, waardoor je veel reacties en steun kunt ontvangen van je mede broeders en zusters.
    Veel zegen met je werk daar toegewenst.
    Met vriendelijke groet,
    Henk Haar

  • 08 Juli 2008 - 17:00

    Je Moeder :

    jw ben je al weer op reis geweest of zit je op kantoor zyn je frikandellen al open al dat andere ned spul sucses verder

  • 09 Juli 2008 - 12:19

    Hanske Mulder:

    JanWillem!Wat fantastisch om wat meer foto's te zien..vooral echt superleuk om te zien hoe je aan het werk bent!Verder zijn we zo blij dat je er bij was twee weken geleden..We missen je nu wel weer!Jongen, nog een hele goede tijd daar de laatste weken,en hopen je daarna veel te spreken!Liefs, ook namens mijn man;), Hanske

  • 10 Juli 2008 - 12:52

    Gideon Potgieter:

    Als ik de safaro foto's bekijk, heb jij nu echt Afrika meegemaakt. Gaaf zeg. Groeten

  • 16 Juli 2008 - 17:33

    Tonette:

    Wat een gave foto`s van je safari! Super om Afrika van zo dichtbij te mogen meemaken.
    Geniet van deze fantastische periode in je leven.
    Wij gaan morgen naar Beieren, een ander stukje van de schepping bekijken.
    Alle liefs van Eelco, Dascha, Melinda en Tonette

  • 17 Juli 2008 - 14:04

    Meisje Van De Foto's:

    He JW! Ik was toch even nieuwsgierig welke foto's je van ons had gepikt..hehe je hebt een goede keus gemaakt!Alles nog z'n gangetje op werk?Hier wel, nog altijd naar m'n zin in mn dorpje. Nog maar 2 weken school, tijd vliegt. Dus ook nog maar twee weken voordat jij ons komt opzoeken, gezellig. Dit weekend komt er nog een andere jongen bij. Mensen hier in 't dorp verheugen zich al op de komst van Chimfembe :P
    x het meisje van de foto's (Linda)

  • 18 Juli 2008 - 08:58

    Ineke Smit:

    hoi JW
    Zomaar ff een hartelijke groet uit Wijchen.Fijn dat het goed met je gaat!
    Hans en Ineke

  • 27 Juli 2008 - 01:42

    Marieke:

    Yo! Aangezien Maart en Thijs druk bezig zijn en jij in Tanzania bent maak ik van de gelegenheid gebruik je een berichtje te sturen! Alles leuk daar in Tanzania? Wij gaan morgen...see you! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Jan Willem

Introduceren van zonne-energie op de Zambiaanse markt.

Actief sinds 25 Feb. 2008
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 23192

Voorgaande reizen:

06 Maart 2008 - 07 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: